Saturday, December 19, 2009

...

Ilmu yang kau dapat ,
bukan hanya untuk disimpan dalam hati, tapi kau harus dihayati,
dibuktikankan dengan amali.
bukan hanya untuk diri sendiri, tapi juga untuk dikongsi.
Ilmu kau, takkan pernah cukup.
Tapi jangan engkau takut. Ilmu boleh dituntut.
Kuatlah wahai diri, jangan sesekali undur diri.
Yakinlah engkau tetap di paksi.


Ampunkan aku ya Rabb.
Mahu aku raih cintaMu.
Ingin hati bergetar tatkala menyebut namamu.
Tuhan, aku takut anda ilmu aku tiada erti.
Jangan sampai ilmu yang ada membinasakan diri.
Bantu aku bersihkan hati.


Astaghfirullah. Astagfirullah. Astagfirullah.

Su'u zhonlah dengan diri sendiri. Husnu zhon dengan insan lain. Moga ikhlas mengiringi.





Monolog hati

3 comments:

[MH] said...

ya Allah, ampunkanlah dosa2 kami

Ummi Eisya&Amani said...

la kesiannya..tapi bagus gak idea tu..

best la lagu kat sini kak de..

medad said...

patut la arab asik call ak , rupe2nyer... :p