Sunday, July 5, 2009

Update Terkini

salam dari bumi malaysia \(^-^)/...

alhamdulillah(3X)....
selamat sampai di malaysia pada hari jumaat, 3julai, walaupun sepatutnya dijadualkan pada 1 julai. Atas masalah2 tertentu pada tiket, maka tiket egypt air kami ditukarkan kepada Gulf air, dan kami mendapat pulangan sebanyak LE 100.

Atas pesanan mak aimi,maka kami memakai mask bermula tibanya di airport cairo sehingga tiba di airport KLIA. Lemas lah jugak, buka masa nak makan dan masa rasa cam lemas sgt je.

Tiba di malaysia, mula memantau-mantau keadaan semasa sambil mengatur jadual yang mula kelihatan bertindih-tindih. Dilema jugak ni, nak ke situ atau ke sana. Nampak gayanya kene syura dulu ni. Semuanya dirasakan penting. Kawan2, maaf kurang online,saya akan usahakan streamyx mahupon broadband. Doakan semuanya berjalan lancar.

Sampai je kuantan, terus ajak ke ECM untuk cari kedai buku. Akhirnya, 5 buah buku berjaya saya beli :

  • Petunjuk sepanjang jalan --> Pakcik Syed Qutb ( xsangka bleh jumpe buku ni..hepy daa)
  • Riwayat hidup puteri2 rasulullah --> Muhammad Baihaqi
  • Kisah Khalifah2 Islam --> Mohd Kamal & Badruddin
  • Dalam mihrab cinta --> Habiburrahman
  • Aku terima nikahnya --> Abu Saif
Doakan saya berjaya mengkhatamkan buku2 ni ye. Paham2 jela, sy bukan pembaca marathon buku2 selain buku2 silibus sekolah. =D

No celcom saya dah mati rasanya. Tapi saya akan try pegi celcom centre untuk dapatkan balik no tu. Apa2, nnt saya inform ye kwn2.

Selamat bermujahadah ye semua. Gunakan nikmat sihat dan waktu lapang ini dengan sebaiknya. Ingatkan saya jika saya lupa. Banyak dugaan dan cabaran bila duduk rumah ni. Kita kena buat mutabaah amal ni. Kalau tak konfem terumbang-ambing. Ok, nak kena gosokkan baju budak yang nak gi sekolah esok ni.

*Sabrina kucing baru yang berwajah sedih. Sedih je tgk muka dia. Mmg semula jadi cam tu. Hehe. Anak dia ada seekor je yang hidup. Warna kelabu. Apa2 pun, justin dan pingu tetap dirindui. isk..isk...

2 comments:

Ummi Eisya&Amani said...

welcome to malaysia...
bila mau dtg jb?
kalau nak pow ummi, beli komputer acer atau hp aje...
v**o tu mahal pada nama aja....

Anisah Shamilah MS said...

huhu~

welcome home chep!!!(wlaupun dah terlmbt wish)