Tuesday, January 6, 2009

Dia datang lagi

Salam...


Selamat menjalani tahun 2009, semoga kedatangan tahun baru ni memberi kita lebih peluang untuk memperbaiki diri dan menjadi "manusia" yg lebih baik, dlm erti kata yg sebenar.
InsyaAllah...


Harini, 6 january 2009..
Maka, tak lama lagi, dia akan datang lagi.. exam mid term bakal menjemput saya kembali ke fasa2 kronik, seperti susah nak tidur, tak selera nak makan, nak muntah2, susah nak tergelak, dan sebagainya (sympathetic la sng ckp)...tapi, mungkin exam mid term x brape nak kronik kot, x sekronik final thn lps agaknya. Tak larat nak nangis dh tahun lepas...lantaran tak yakin boleh habiskan baca buku2 tue..huhu..kronik2..dulu zaman sekolah, tak pernah pulak tensyen2 study..confuse camne perasaan orang tensyen, tapi skrg...(lebih dari faham) .... :)


Harap dapat doakan sy dan sahabat2 yg lain ye, semoga segalanya dipermudahkan..ameen...














Dan bahawa manusia hanya memperoleh apa yang telah diusahakannya. Dan sesungguhnya usaha itu kelak akan diperlihatkan. Kemudian akan diberi balasan kepadanya dengan balasan yang paling sempurna. (53:39-41)

Konklusinya,???
Tak tahu lepas ni akan aktif ke tak blog ni, mungkin ada entry, mungkin takde...sawang sikit2 takpe kot...bg peluang pd spider..(sy suke spider juga selain kucing, buktinya, boleh tgk laptop sy)..macho tau labah2 sbb tolong lindungi Rasullullah. Labah2 ni dia membuat sawang2 kat pintu gua Tsur masa baginda ada di dalam, ketika peristiwa Hijrah...macho kan??hehe..apa-apa pun, tak ada satu benda pun dalam dunia ni yg Allah cipta dengan sia2, mst ade sumthing yg kita boleh belajar dr setiap penciptannNya, mst ada bawa hikmah pada manusia, kan?
All da best untuk sahabat2, junior2,senior2 yg bakal hadapi exam January nie..insyaAllah, kita cuba buat yg terbaik. Letakkan usaha, sebab ni lah peluang kita nak dapatkan pahala. Dekatkan diri dgnNya, tapi bukan waktu exam semata-mata, cuma waktu exam nie, kita cuba rebut peluang tu untuk lebih mendekatkan diri...
exam2 gak, tggjwb lain jgn dibiarkan tak tertinggal...utamakan apa yg utamakan, tunaikan hak pd yg berhak, dan sbgnya. Wallahualam...
Dunia yang sementara,
Beit el-Anonymous, Mouneira

5 comments:

c's said...

hehehe.. sje drop by.. tp xtau nk kate ape.. selamat sume.. pape btau k..

-tk cre-

faisazli said...

salam...tmpang lalu chep.
eh...gmba ktne 30 ari bln tu ek??cam lawa je...hihi.

Sharifah Syahirah TSM said...

salam radin...
hoho..xpe2..sile2..selamat sume gak..plg penting..selamat hari lahir ye kak radin.. :)

faiz,
ohhh..yg penting tu bkn bahriah, dahab mahupun luxor aswan.. :)

Anonymous said...

hehe..chep..sori lmbt usha blog ni..mmg tk jenguk pon blog sape2 dlm beberapa hari ni..sorii~

besh3 n smart gmbar2 tu..hehe..

bittaufik wannajah ye chep..doakan kt ngan kwn2 yg laen..

mntk maaf atas salah silap.hak yg tk tertunai.maaf ye~

Anonymous said...

insyallah sama2 kite b'usaha
gambarishou everyone~
mintak maap salah silap
sama2 kite menuju ke arah kejayaan-ameen