Saturday, January 10, 2009

(-__-)

Salam...

Kalau ikutkan rancangan awal, macam dah tak nak buat entry baru, tapi bila petang2 mcm nie, mood nak berblog datang pulak. Lagi pun blog sy masih belum ada entry tentang palestin. Kalau ikutkan hati, rasa macam nak kena cerita pasal palestin ni dari awal, sebab mengikut survey sy, masih ramai umat2 manusia yg di Malaysia yang tidak tahu, tidak faham atau tak mahu ambil tahu isu ini. Tapi rasanya kalau golongan blogger, mst tahu isu nie kan...antara penyelesaiannya adalah masyarakat di Malaysia yg tahu isu ni perlu memberi pengetahuan pada golongan2 yg tak tahu. Bukan golongan dewasa je, tapi pelajar2 sekolah pun mmg patut tahu.Mungkin kawan2 dan sahabat2 yg berada di pengajian tggi boleh buat program kat sekolah2. Cikgu2 pun boleh dedahkan pada anak2 murid. Ini bukan isu Islam semata-mata, tapi isu kemanusiaan..jadi, siapa2 yg bergelar "manusia", harus tahu. Anda boleh pilih mana2 link ini untuk dijadikan bahan bacaan dan rujukan.


Palestin Kini, Mini Pavilion , Al- Jazeera , Satu Ummat, Dajjal, The Arrivals, Palestin.


Semalam, segerombolan pelajar2 Perubatan di sekitar Cairo berpusu-pusu menuju ke lokasi "Derma Darah untuk Palestin" berhampiran dengan Kasr el-ainy medical school. Penuh dgn manusia yg berwarganegara Malaysia kat situ. Tahniah2..teruskan usaha. Mungkin kita tidak layak atau tidak mampu ke Palestin, tp at least darah kita mengalir dalam tubuh pejuang2 di sana, insyaAllah. Semoga darah tu sampai ke sana dan beri manfaat pada mereka.


Gambar manusia2 yg pertama kali derma darah

Pada family dan sahabat2 di Msia dan mana2 la, jom boikot ye...katakan tidak pada Nestle, Coca-cola, dan lain2..(boleh semak brg2 boikot di link2 di atas) semoga usaha kita yg sikit ni mendapat redhanya, dan menjadi pemberat mizan kita di akhirat kelak...insyaAllah~

0 comments: