Thursday, December 18, 2008

Anda makin tua!

Assalamualaikum...(sila la jawab)

Semalam, bersamaan 17 Oct 08, genaplah umur Nur Aisyah bt Mohammad Idrus. Dialah sahabat, rakan, kawan,kenalan dan ape2 aje yg seangkatan dgnnya. Semua ahli beit el-anonymous sambut birthday Aisyah kat Tahrir dgn gumbiranya~


" Aisyah, happy birthday...semoga pertambahan umur selari dgn peningkatan iman, insyaAllah. Dah 19 thn dah (erkk,,baru 19, org nk msk 20 dh.. :P), selamat menjadi lebih matang..hehe...ingat, umur makin kurang...hehe..igt lg tak ape yg ustaz Yus ckp dulu?makin umur kite naik, makin pendek jadinye sbb umur kite dah ditetapkan, kalau kite ade mase 5o thn untuk hidup, setiap thn nilainya makin berkurang..heheh..selamat dapat mumtaz, selamat la segala-galanya..jangan nakal2 sgt, sile study dgn rajin n bersungguh-sungguh okay ? hehe. Thanx atas ape2 je, thanx menjadi rakan sesekolah kat http://iskandar2008.blogspot.com/ rakan sekelas 4 thaqafah n 5 ittihad, rakan seINTEC, sebilik di Anonymous suite, juga di Beit el-anonymous :)

dah 19 thn Allah bg Aisyah menetap di Bumi ciptaanNya, bernafas, menyedut oksigen dgn percuma, pancaindera yg berfungsi dgn baik, anggota badan yg cukup, kesihatan,makanan yg juga mencukupi, dan terlalu banyak nikmt lain yg Allah kurniakan...syukur, syukran Ya Rabb. Agak2nya misi Aisyah dlm hidup ni dah tercapai ke belum??? (Soalan ni untuk semua, bukan Aisyah semata-mata, sile tukarkan name dan umur masing2 ye )

Dalam kehidupan ini
Yang terindah
Melalui usia remaja
Senda gurau suka duka
Sering berganti
Meninggalkan kesan abadi

Rasanya semua tau kan lirik lagu nie, nyayian ogy ahmad daud. Betul.Benar. Tak dapat dinafikan. Memang zaman remajalah zaman yg paling best. Mungkin sy bukan org yg layak untuk berkata tentang ini mahupun memberikan cop pengesahan bahawa penyataan ini benar, tapi kita boleh tanya pada golongan2 yg selayaknya. Mungkin jika ada golongan2 yg dah pun melepasi zaman remaja yg terbaca entry ni boleh la memberikan respons untuk entry ini.

Baru2 nie, bertemu seorang yang telah pun melalui zaman remajanya satu ketika dulu, bergenang air matanya bercerita tentang zaman remaja. Zaman yg indah katanya, sekiranya zaman itu diisi dengan apa yg sepatutnya. Hmmm..apekah makna di sebalik perkataan "sepatutnya" tue ekkk?? Wahai mereka yg bergelar remaja ,( angkat tgn ye bg yg berkaitan,penulis sdg mengangkat kening, lantaran tgnnya sdgn aktif menekan keyboard..hehe).Ok, sekali lagi, wahai mereka yg bergelar remaja atau syabab, apakah yg telah anda lakukan selama __ tahun anda dihidupkan??Bermaknakah hidup kita selama nie? Apa rutin kita setiap hari? Sudah tertunaikah hak kepada yg yg berhak? Sudah banyakkah usaha? Cukup ke? Puas ke dengan hidup nie? Besar tak sumbangan kita pada dunia?hUhu..Usamah bin Zaib dilantik oleh baginda Rasulullah s.a.w menjadi panglima perang ketika umurnya tak sampai 17 tahun. Sultan Muhammad Al-Fateh membuka constantinople ketika berumur 24 (ada gak yg ckp 21 dan 18). Jaafar bin Abu Talib menjadi ketua rombongan Islam ke Habsyah ketika berumur 20. Huhhh...hebat..hebat...kite??? Hmm..sile tanye diri masing2 " ape aku dah buat ekk selame aku hidup nie??agak2 aku ni ade bg pape tak yg best2 selama aku hidup nie, tak rugi ke hidup aku nie?kenape lah aku ni wujud kat dunia nie?mane aku nak pergi nanti?selamanya nak hidup kat dunia je ke?( jom fikir jap dalam 30 saat, tak rugi pon, nak lebih 30 saat pun sgt dialukan :)

Adoii..secara ikhlasnya, sy tak reti nak buat entry yg serius. Tapi ni kire serius ke?? Kucar-kacir jerk isi..haha...pape pon, harap dapat la manfaat sket..takut je org bace blog nie, tapi tgglkan blog nie tanpe dpt ape2 yg dikategorikan sbg bermanfaat..ambil la pape yg baik, yg x baik tu, korg tggl je kat sini,nak bg kritikan yg membina pun ok gak...(nape la cam agak skema entry kali nie?)...
Huh, bahang exam telah dirasa. Juga bahang cuti winter :P (bahang la sgt,,,). Tolong doakan penulis rajin berusaha ye...hehe..lepas tu doakan dia berjaye ngan cemerlangnye...ameen.
Aisyah...!!! selamat 19 thn...slmt tggl..chep nk tgglkan 19thn dah..haha...jage hadiah tu baik2!

9 comments:

syila said...

sanah helwah ya aisyah~!!

chep,entry ni bagus..gud job..keep it up..=)

gudluck utk midterm..sama2 kt berusaha utk meningkatkan ilmu duniawi n ukhrawi..
(pesanan awal:harap perkara lepas tk berulang..nti ramai risaw..huhu)

Noor Hanisah Bt Mohd Ishak said...

sampaikan salam akk dekat dia

sofi al-muqri' said...

sanah helwa..

rumah dah kata pi sana..
kubuq dah kata mai sini..

kullu sanah wa antum bikher kullu..

Joha al-Bilali said...

Salam , dah tua dah rupanye aisyah, sampaikan salam ustz utk aisyah moga sentiasa dlam lindungan Allah

cairo boy said...

walaupun rupamu tidak ku kenal..tetapi lubang hidungmu menjadi pujaan hatiku...

haha..xde kene mngena actually...

hepi bday to u
hepi bday to u
hepi bday to org johor...
hepi bday to u

sori aa aisyah...no present..
tapi,aku doakan ko bjaya dunia akhirat k..

isyah ahli beit said...

ni kali ketiga isyah try bg komen
harapnye ni b'jaya

chep,
terima kasih ats semuanya~byk sgt, hanya Allah saja yg tahu
terima kasih krn menemani sy~sampai sy dah tua dah sekarang
Semoga ukhwah kita sentiasa mantap
nantikn tuk besday awk plak~

chep said...

to evrybody..
ok insyaAllah sgla pesanan akn dsampaikn kt aisysh...
jgn riso psl aisyah...
die ok dlm jagaan saye..hehehe...

luv u aisyah..iyaki ahabbik (aplikasi dr ust sasuke)...hehe

isyah ahli beit said...

thanx everyboy 4 da wish
doakn isyah sentiasa maju ke hadapan~semua2nyelah
thanx again..(no words to say, Hanya Allah shj yg tahu)

budak tecit said...

assalamualaikum kakak chep
windu peluk cium dari adik seblah katil zinnirah

kirimkan salam ulangtahun buat aisyah

wahahah 'sekema' nyer sayer