Sunday, April 4, 2010

Untuk pemilik nyawa


Dituju untuk diri sendiri secara khususnya, juga sahabat-sahabat lain yang juga mengalami keadaan yang sama. Syafakillah.

---------------------------------------------

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu


Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

*
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

----------------------------------------------------------------

Memang benar kita selalu melupakan nikmat sihat, once bila dah sakit, barulah sangat menghargai nikmat sihat itu. Jarang-jarang sekali bersyukur dengan nikmat tuhan. Syukur hanya terbit dimulut, sedangkan amal langsung tidak kelihatan. Apabila melihat kemalangan, terdetik di hari bagaimana jika kecelakaan membuatkan diri tiada lagi kaki untuk berdiri, untuk berjalan. Masa kau sihat, kau tak nak amal banyak-banyak, belajar main-main, dakwah tak sungguh-sungguh. Cuba kalau kau hilang mata, kau hilang telinga, kau hilang mulut yang boleh berbicara, menyesal lah sungguh-sungguh di masa itu. Itulah kau, main-main. Ya, suka main-main. Gurau-gurau dengan tuhan. Tuhan, kau marahlah aku, marahlah, memang aku layak dimarahi, sangat layak. Tapi, aku harap kau ampunkan aku, ampunkanlah, ampunkanlah, ampunkanlah aku hamba yang hina, hina, yang hina ini.

Ampunkan aku wahai pemilik nyawa!



040410
5.15pm



0 comments: