Saturday, November 14, 2009

Edu 3

Dulu-dulu, masa zaman sekolah tingkatan 4 dan 5, suka berkongsi cerita dan rasa dengan junior. Kurang seronok "bergosip" dengan kawan2 sebilik yang semuanya sebaya, kelas pun sama.Hoho, solusinya, balik prep, singgah dorm lama yang penuh dengan junior2 yang suka sama-sama berkongsi rasa.

Waa, mari pergi sekolah! (gambar ini dicilok dr nagaliar)

Suka memanjakan, tapi tak suka dimanjakan. Rindu dengan mereka-mereka dorm EDU3 yang best2 belaka. Malam minggu ber"bedtime" story, main polis2 dengan pembunuh, makan megi sama2, gosip2 cerita, urut2 manja, luah rasa dan apa2 sahaja lah.

Rindu sangat, maka akhirnya ku jejaki bumi Iskandariah itu, salah seorang dari mereka ada di situ. 4 tahun tak bersua muka, pertemuan yang sekejap itu jadi amat bermakna. Berita kemalanganmu di Malaysia wahai adik, terus menggesa jiwa untuk melangkah ke sana. Ya, akhirnya kita bersua muka, menghilangkan rindu di jiwa. Allah menemukan kita setelah sekian lama jasad berjauhan. Bukan kebetulan, tapi inilah ketentuan pencipta. Moga pertemuan kali ini, maknanya lebih mendalam, sekejap tapi mampu ku selam.

Alhamdulillah. Dapat pun kita jumpa kan? Bila lah nak jumpa mereka yang lain ni? =)
Kakak2, adik2, jom la kita kumpul balik!

[K. Agha, K. Jiha, K.Pipah, K. Hasu, Zell, Nor, Lily, Jaja, Shaz, Q, Sakinah, Nor, Pika, Nabil,Wani, Ilham, and semua warga EDU3 ]

Gambar bersama mereka masa zaman dolu-dolu. =)


Gambar takde kaitan (mood skolah). Sir Sara! sory tak sempat gi sekolah =(


chep,

x- SM Sains Sultan Iskandar @ Integrasi Mersing

SPM 06

EDU 3.


2 comments:

Anonymous said...

semoga ukhuwwah berkekalan..jika x d sini, d sana.All the best 4 everything in u'r life..nk xm kn?study smart sis!wslm

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus