Monday, November 9, 2009

Pagi

8 Nov 09

Malam tu ada seorang budak ni, menjerit-jerit minta nak gosokkan baju semua ahli beit (rumah) Kauthar, kita buat tak layan, tapi dicarinya juga baju yang akan kami pakai esok. Adoi, susahnya ada orang terlebih rajin ni. Syukran ye kamu!

Dalam masa yang sama, seorang lagi sibuk memasak di dapur walaupun ketika itu malam sudah sampai kemuncaknya. Masak breakfast di malam hari, kerana bimbang hari esok yang kelihatan agak memenatkan. Walhal, kami telah bersetuju tak perlu masak breakfast dan makan sendiri-sendiri sahaja. Terima kasih ya, sedapppp mee hoon kamu.

Yang lagi seorang, setia dengan tugasannya. Aku nampak usaha dia untuk merealisasikan matlamat yang ingin dicapai dalam masa terdekat ini. Curi-curi tengok kesungguhannya demi mencari sebuah semangat.

9 Nov 09

Jam 4 pagi, aku lihat semua telah bangun dari lena. Aku lihat mereka telah menyarungkan sebaik pakaian untuk menghadap yang maha satu. Ada yang sedang solat, ada juga yang sedang mengulang kaji. Sekali lagi, dicuri semangat2 itu. Tak lama selepas itu, azan berkumandang. Segera kami tunaikan subuh berjemaah.

Jam 5.30 pagi, bergegas kami meninggalkan rumah. Cairo masih sunyi, matahari belum betul2 memunculkan diri. Suara kami membelah kesunyian pagi. Sungguh, seronok tengok cairo pagi2 ni. Dapat tengok peniaga2 yang sudah mulakan misi mereka di pagi hari. Kagum dengan kedai2 yang cemerlang. Ingatkan semua peniaga di sini masih lelap diulit mimpi. Dalam masa yang sama, teksi2 sudah berbaris panjang di stesen benzin (minyak). Kereta juga seperti manusia, perlukan "makanan" bagi menjamin produktiviti sepanjang hari. Jalan raya lengang. Bunyi burung2 keriangan, sungai nil mengalir tenang. Sungguh, damai itu yang aku cari. Oh ya, polis mesir dah tukar seragam hitam pagi ini, tanda musim sejuk dah menjelma! (^-^)

Jam 6 pagi, kami terpacak depan bangunan tersebut. Mencari-cari kelibat yg dicari, tak tak ditemui. Lantas si sahabat menelefon kelibat yang sepatutnya muncul. Hoho, finally, kelas pathology kami pada pagi ini tak dapat nak mula lagi! Ada salah maklumat, bukan antara kami, tapi antara Dr. Faysal dgn pembantunya. Memang sepatutnya 6 pagi. Takpe, simpan semangat tu sampai bila-bila ya. Harap bukan hari sahaja kita bersemangat. Go go pathology. =)

Alang-alang dah datang awal, kami tekad untuk "stay" sampai jam 8pagi. Sementara menunggu lab pharmacolgy, mari kita makan mee! Orang yang masak malam tadi bawa bekal untuk kami. Terima kasih!

Seronok kan keluar pagi2!



chep,

menulis sepatah dua sebab mengantuk masa study.

9 comments:

anisahshamilah said...

huhu~
sorg bdk tu x puas hati knapa bju de sorg merah, yg laen hijau..
hehehe..

saya syg ahl beit saya!!
dan pemilik2 umah saya!!!
>.<

fathiyyah said...

milah,sy sayang kamu juga..haha
takde kaitan :D


tp ok je kan?

faisazli said...

kls pkl 6pg???
uish..awlnye.
kls ngn dak2 arab ke ape?

Khadijah13 said...

slm..masyaAllah.sapelah ukhti yg baik sgt 2..semoga dia diberkati Allah..
p/s:uhibbuki fillah k.chep!juga k.milah,k.tehah,k.iylia..n x lupe k.fatty(tibe2 je muncul)

sharifah syahirah TSM [chep] said...

milah, faty....
syg kamu semua juga!
marilah berkasih-syg =D

faisazli.
uisshh, bukan kelas gan bdk arab.
klas dg bdk mlayu.. =D
extra class ngan doc faysal

dijah...
akak pun syg dijah!
erkk..kak faty?? (^-^)

:::cebisanhatiku::: said...

Salam.
dear cheP,
terasa rindu pulak pada kamu.
hehe...bzkaH dgn isK adik2?...gudluk ya...semoga itu semua menjadi pembantu kita di sana kelak insyaAllah...

u noe wat...sometimes rase sgt2 cemburu tika melihat kamu bersama2 kwn2 seperjuangan..semuanya bersama setiap hari sedangkan sy,cube menyedapkan hati sndrk tiap2 hari tika tiada kwn di sisi tp xpe,sy taw itu tarbiyah spesel dr Allah utk sy...hehe..jadi tempat luahan perasaan lak.malu2...(tutup muka...)

so,...hargailah mereka.sayangi mereka spt awk syg diri awk.sbb u dunno what u get until u lost it rite?...

budakkauthar said...

hahaha...mintak maaf budak yg sorg2 pakai baju merah...baju tu baju paaaaaling cantek...u look great :P

ar-rumaisa said...

Salam dari orang jauh yang senantiasa merindui dan mengenang curahan kasih-sayang di Kauthar..

sharifah syahirah TSM [chep] said...

to ar-rumaisa =)
lontaran rindu untuk orang nun jauh di sana